Jeżeli chcesz, żeby Twoja firma się rozwijała, KONCENTRUJ SIĘ NA POZNANIU i ZDOBYCIU swoich idealnych klientów.
Myślenie o klientach jako o „wszystkich” jest myśleniem o czymś, co nie istnieje. Jeżeli myślisz o swoich klientach w kategoriach “wszyscy” lub “każdy” jesteś w błędzie. Nie każdy skorzysta z Twojej oferty.
Zmień myślenie z “wszyscy” na “mój klient idealny”.
Gdy rozmawiam ze swoimi klientami podczas konsultacji i mówię im o tym, zdarza mi się słyszeć (i to dość często), że przecież nie mogą rezygnować z klientów. Mają poczucie straty. Tak jakby nagle ktoś im coś odbierał. W rzeczywistości nigdy nie mieli oferty dla wszystkich. Poza tym, chodzi o samo założenie i element strategii firmy. Czyli, jeśli chcę osiągać sukces w sprzedaży – muszę wiedzieć kto będzie chciał ode mnie kupić.
Im szybciej pogodzisz się z tym, że nie wszyscy od Ciebie kupią, tym łatwiej będzie Ci zrozumieć komu tak, naprawdę chcesz sprzedawać i kto od Ciebie kupi. Nigdy nie jest za późno żeby się nad tym zastanowić. Im szybciej stworzysz lub zweryfikujesz swoje grupy docelowe tym lepiej.
Strategia każdej firmy powinna w swoich założeniach przewidywać sprzedaż dobór odpowiednich dla niej grup docelowych.
Niezależnie od tego jak duża jest Twoja firma – określ jaka jest Twoja grupa docelowa. Pozwoli Ci to na celowanie w dobrze wybrany cel. Dzięki czemu zaoszczędzisz czas i pieniądze, unikając sprzedaży tym, którzy nie potrzebują Twojego produktu/usługi. Zwiększając prawdopodobieństwo, że trafisz do tych, którzy zostaną Twoimi idealnymi klientami.
Biznes, który nie wie,
KTO JEST JEGO KLIENTEM IDEALNYM,
nie przynosi oczekiwanego zysku.
Klient idealny to osoba reprezentująca grupę docelową, czyli niszę do której chcesz dotrzeć ze swoją ofertą. Klient idealny jest zbiorem wspólnych cech i zachowań konsumentów. Rozumie co oferujesz i wie, że Twój produkt lub usługa poprawi jakość jego życia.
Jeśli wiesz, kim dokładnie jest Twój klient idealny:
MARKETING jest skuteczniejszy – wiesz jak do niego pisać
SPRZEDAŻ jest łatwiejsza – wiesz jakie ma obiekcje
OBSŁUGA KLIENTA jest prostsza – wiesz czego potrzebuje
Każdy aspekt Twojego marketingu powinien być podporządkowany potrzebom i charakterystyce idealnego klienta.
Tworząc ofertę dopasuj ją pod konkretnego klienta:
- używaj odpowiedniego języka (słownictwo branżowe, a nawet slang),
- utrzymaj odpowiednią stylistykę,
- oferuj nie wszystkie, a jedynie wybrane konkretnie dla tej osoby produkty i usługi
Zdefiniowanie profilu idealnego klienta to jeden z najważniejszych kroków jakie należy podjąć prowadząc własny biznes. Jest pomocny w podejmowaniu wielu decyzji, począwszy od wyglądu produktu, po wygląd strony internetowej i treści marketingowych. które napędzają naszą sprzedaż.
Zatem do dzieła!